This is some flash content - you'll need the flash plugin to see it
HTML on top of the flash. This page was created for the tutorial Flash and the z-index problem. Solved on slightlymore.
 

Szczegóły znajdziesz w

Polityce Prywatności.
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszej strony. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relaks w komnacie solnej

 

TEMAT
ZADANIA I ETAPY
OSOBA ODPOWIEDZIALNA
TERMIN
Zabawy i ćwiczenia oddechowe, ortofoniczne, artykulacyjne;
Prowadzenie ćwiczeń z regulacją właściwego oddechu:
·     Ćwiczenia żuchwy bezgłosowe i z użyciem głosu,
·     Ćwiczenia podniebienia miękkiego bezgłosowe i z użyciem głosu,
·     Ćwiczenia warg bezgłosowe i z użyciem głosu,
·     Ćwiczenia języka bezgłosowe i z użyciem głosu,
·     Ćwiczenia oddechu płytkiego i głębokiego;
·     Ćwiczenia ortofoniczne – naśladowania odgłosów ptaków,
·     Naśladowanie odgłosów zwierząt.
Logopeda Wychowawcy grup I-V
Cały rok – zgodnie z harmonogramem pobytu w komnacie.
Relaks z wykorzystaniem płyt z dźwiękami przyrody (ptaki, szum drzew, szum strumyka, odgłosy lasu itp.) oraz z wykorzystaniem muzyki klasycznej;
Pobyt wyciszający, ćwiczenia relaksacyjne:
·     Zmęczony Pajacyk,
·     Masaż z wierszem „Mama córkę myła”
·     Masaż „Tu płynie rzeczka”,
·     Słuchanie dźwięków i utworów muzyki klasycznej z płyt.
 
Wychowawcy grup I-V
Cały rok – zgodnie z harmonogramem pobytu w komnacie.
 
Stymulacja polisensoryczna;
·     Poznanie i percepcja: dotyk, słuch, wzrok, smak, węch.
·     Równowaga – normalizacja napięcia mięśniowego.
·     Relaksacja czynna: śpiewanie, rysowanie, rzucanie papierowymi kulkami, spotkania z kolorem, rysowanie w soli, określnie cech rysunku, przesypywanie, określanie wagi, objętości, struktury materiału itp.;
Wychowawcy grup I-V
Cały rok – zgodnie z harmonogramem pobytu w komnacie.
Obcowanie z literaturą dziecięcą - audiobooki lub czytanie nauczycielki;
Słuchanie bajek i opowiadań autorów literatury dziecięcej na podstawie:
Audiobooków,
Opowiadań,
Baśni i bajeczek,
Poezji dziecięcej.
Wychowawcy grup I-V
Cały rok – zgodnie z harmonogramem pobytu w komnacie.
Bajkowy świat – zajęcia dydaktyczne w formie opowieści ruchowej (opracowania własne nauczycieli);
Tworzenie opowieści np.
·     Opowieść „Pszczółka Maja”,
·      „Różowa chmurka’,
·     „W czarodziejskiej komnacie”,
·     „Spłoszone ptaki”,
·     „Śniadanie Puchatka”,
·     „Indianie”,
·     I inne.
Wychowawcy grup I-V
Cały rok – zgodnie z harmonogramem pobytu w komnacie.
Zabawy ze śpiewem, prezentacje recytatorskie;
Koncerty życzeń,
Inscenizacje teatralne,
Recytacje indywidualne,
Recytacje grupowe,
Zabawy inscenizowane ze śpiewem (Mało nas, Ojciec Wirgiliusz, W leśniczówce, Mała Marysia itp.)
Wychowawcy grup I-V
Cały rok – zgodnie z harmonogramem pobytu w komnacie.
Swobodny relaks - spędzanie czasu wg propozycji dzieci.
 
Zabawy swobodne z zachowaniem regulaminu i zasad obowiązujących w komnacie solonej – wyciszone rozmowy, wspólne przesypywanie soli, rysowanie po soli, odciskanie śladów, zabawy z użyciem sprzętu do piaskownicy – wiaderka, łopatki, grabki, sitka itp.
Wychowawcy grup I-V
Cały rok – zgodnie z harmonogramem pobytu w komnacie.




Nasze prace


Wiersze i piosenki


Nasze wideo
www.biuro-megan.eu © 2009 | Wszelkie prawa zastrzeżone
Liczba odwiedzin | Online